Het ‘Media Park’ is hét bruisende mediahart van Nederland. Hier vloeien traditionele en digitale media moeiteloos in elkaar over. Elke dag werken hier ca. 6.000 mensen bij meer dan 125 bedrijven en organisaties. Dit vraagt om een professionele werkomgeving en flexibele service.
Een hands-on, taakgericht team van professionals staan dagelijks klaar om bewoners, bezoekers en relaties van het park te helpen. Het team van Media Park Management weet wat er speelt en kent het park, de huurders en zijn bewoners als geen ander. Het team doet er alles aan om een plek te bieden waar haar bewoners ongestoord kunnen verblijven, werken of ondernemen. En doelgericht kunnen bouwen aan de mediatoekomst van morgen.
Het Media Park biedt een prettige en productieve werkomgeving en doet er alles aan om haar bewoners te ontzorgen en te faciliteren. Dat doen ze met een professionele en persoonlijke service, het bieden van laatste technieken en middelen en moderne faciliteiten en een breed aanbod aan boeiende activiteiten en evenementen.
In 1951 wordt voor het eerste gesproken over een groot complex voor studiogebouwen en kantoren voor de 'Nederlands Radio Unie'. De beoogde plek is tussen de Insulindelaan, Sumatralaan, Lage Naarderweg, Domeinweg en Dievenpaadje. Een terrein met 120.000 vierkante meter bouwgrond. Voor de radio is op dat moment maar 40.000 vierkante meter nodig. De naam is oorspronkelijk Radio-City. Door de groei van de televisie in de jaren vijftig, komen er uiteindelijk voornamelijk televisiegebouwen. De naam van het terrein wordt in 1958 veranderd in Omroepkwartier. Vanaf 1989 is het bekend als Mediapark.
Het Mediapark wordt wereldnieuws als op 6 mei 2002 voor de 3FM studio Pim Fortuyn wordt vermoord. De studio van 3FM is inmiddels verhuisd, het gebouw is gerenoveerd en sinds 2011 zitten er verschillende bedrijven. Ter herdenking aan de moord op Fortuyn is een tegel geplaatst voor het gebouw.
In december 2006 opent Koningin Beatrix het audiovisuele archief ‘Beeld en Geluid’ dat vanaf dan de nieuwe toegang is tot het Mediapark. Met de komst van Beeld en Geluid is een nieuwe trend ingezet, het Mediapark als evenement. Naast de beleving van Beeld en Geluid is er een tour over het park en zijn er dinershows in Studio 21 en kun je een dagje radio of televisie maken.
Er zijn diverse huurders op het mediapark waar wij de schoonmaak verzorgen. De algemene ruimten worden zoveel mogelijk overdag schoongemaakt. Snel schakelen is van belang, inspelen op weersomstandigheden, verbouwingen en wisselingen van huurders. Ook het buitenterrein bekend van diverse programma’s onderhouden wij.